wtorek, 27 listopada 2012

Abstract stained glass

Witraż autorstwa E-Muu. Wymiary 30x30cm
Moja fascynacja szkłem rośnie :)
Po ostatnie wizycie w sklepie w Pruszkowie wezbrany potok nowych pomysłów niemalże mnie zatopił :).
Zacząłem robić kilka rzeczy na raz i jak to w takich przypadkach bywa teraz nie wiem w co ręce włożyć....

poniedziałek, 26 listopada 2012

November dust

Po tygodniu szarugi zaświeciło  słońce. Ale jeszcze wczoraj można się było cieszyć wizualną ciszą i spokojem....



































niedziela, 25 listopada 2012

Ceramic buttons

Guziki ceramiczne autorstwa E-Muu
Kolejny pochmurny, mglisty, listopadowy dzień... a właściwie zmrok, bo trudno cokolwiek zrobić nie włączywszy sztucznego światła do pomocy. W takiej melancholijnej atmosferze świetnie się tworzy.
Tym razem E-Muu zrobił kolekcję guzików :):)
Można oczywiście się przyczepić, że upadłem na głowę, bo co jak co robienie guzików to mało ambitne i twórcze zajęcie.
W moich guzikach użyłem dość popularnego (że nie powiem wyświechtanego) ludowego motywu koronki. W połączeniu z żywymi kolorami zrobiło się radośnie i prawie świątecznie - tak na przekór panującej za oknem pogodzie.
No cóż oceńcie sami :):)

Guziki wykonałem z czerwonej gliny szamotowej (dzięki temu są w dość wytrzymałe na ewentualne uderzenia).
- wypalane w elektrycznym piecu elektrycznym w temperaturze 1050 st. C.
- zdobione kolorowymi szkliwami oraz białą angobą
- średnica ok. 3,5 cm

www.e-muu.pl

piątek, 23 listopada 2012

CERAMIKA ARTYSTYCZA z cyklu MODA NA RĘKODZIEŁO


Ceramiczny lampion autorstwa E-Muu
Ceramiką fascynuję się już od kilku lat, ciągle próbując doskonalić warsztat, poszukując nowych nietuzinkowych form, sprawdzając nowe metody i techniki. Jednocześnie ciągle jestem świadomy faktu, że jeszcze wiele przede mną :).
Z drugiej strony obserwuję rosnąca popularność ceramiki, tak wśród twórców jak i odbiorców tego typu rękodzieła. Niestety odnoszę wrażenie, że konsekwencją takiego stanu rzeczy jest występowanie coraz większej ilości ceramiki artystycznej niskiej jakości - tak użytkowej, jak i artystycznej.
Czym jest to spowodowane i dlaczego tak się dzieje postanowiłem opisać w moim artykule.
zapraszam do lektury :):)
Cały artykuł autorstwa E-Muu można przeczytać na tutaj:)

czwartek, 22 listopada 2012


Jakiś czas temu rozpocząłem pracę nad cyklem ceramicznym noszącym niezwykle subtelną nazwę 'BRYZG' :). Na blogu już prezentowałem jedno z tych 'dzieł'.

Cykl powstał w wyniku inspiracji ceramiką japońską. Dlatego też dążyłem do osiągnięcia prostoty i harmonii.

Cały cykl wykonany został z białej gliny szamotowej. Wszytko wykonane na tradycyjnym kopanym kole garncarskim z białej gliny kamionkowej.

Prace zdobione są angobami i tlenkami, częściowo przy użyciu pędzla, częściowo zanurzania w barwnych glinkach.
wszystko zostało ostatecznie pokryte transparentnym szkliwem.
Prace wypaliłem z kręgowym piecu elektrycznym w temperaturze ok. 1050 st. C.

Na pracach widoczna jest delikatna pajęczyna spękań szkliwa tworzące efekt tzw. crackle.










środa, 21 listopada 2012

House of the rising sun

Dom wschodzącego słońca autorstwa E-Muu
Wczoraj, podczas 6-godzinnej podróży pociągiem bez reszty pochłonęła mnie lektura Poniedziałkowych Dzieci autorstwa Patti Smith. To co uderza w tej książce to wszechobecna Sztuka odmieniana przez wszystkie możliwe przypadki. Wchłonąłem ją niemal jednym tchem.
To co przedstawia jest jednocześnie
Nostalgiczne i szalone, 
mądre i dziecinnie naiwne,
grzeczne i grzeszne,
Po prostu pełnia człowieczeństwa.

Dlatego dziś nieco inne klimaty - moje autorskie zdjęcie sprzed kilku dni. Jakość kiepska bo robione komórką (i to słabą - jeżynką :):) ), ale klimat świetnie oddaje to co można poczuć po przeczytaniu Poniedziałkowych dzieci...

wtorek, 20 listopada 2012

KONKURS ARTYSTYCZNO-KULINARNY

W ramach promocji sztuki i rękodzieła, a tym samym samego siebie ;) postanowiłem razem ze znajomą zorganizować konkurs artystyczno-kulinarny z nagrodami.
W związku z tym zapraszam w imieniu moim i Justyny do uczestnictwa w konkursie.
Nagrody atrakcyjne i idealne na świąteczne prezenty

Szczegóły konkursu na stronie www.SztukaNaTalerzu.pl

informace również na FanPage'u E-Muu: Niezależna Galeria Artystyczna E-Muu

Przesyłajcie, udostępniajcie i przekazujcie informacje na jego temat do Waszych znajomych.

czwartek, 15 listopada 2012

Ostatnio ukręciłem coś takiego :).
O tym, że jest to prawdziwe rękodzieło niezaprzeczalnie świadczy glina za paznokciami :)

Ceramiczny wazon formowany na kole garncarskim
- Czerwona glina garncarska
- Końcowy wypał w piecu elektrycznym kręgowym w temperaturze 1050 st. C
- Szkliwa kolorowe tlenkowe, wewnątrz szkliwo transparentne z atestem dopuszczającym do kontaktu z
żywnością






środa, 14 listopada 2012

 Christmas Stained-glass made by me

Wieczory coraz dłuższe, a mnie ciągle rozsadza energia.Coraz trudniej  wyżyć się w plenerze dlatego więcej rękodzieła wychodzi spod moich palców. Tym razem E-Muu wymyślił sobie mały witrażyk. Wzór zaczerpnięty od wujka G. ;), ale wprowadziłem własną kolorystykę, a i jakość szkła znacznie lepsza od pierwowzoru.  A że o nadchodzących świętach otaczający nas komercyjny świat nie pozwala zapomnieć, więc i temat witrażu nieco jak by świąteczny.

Dla niewtajemniczonych dodam, że witraż wykonany został metodą Tiffaniego :)

wtorek, 13 listopada 2012

A Handmade Man


The first article in the PEN-CRAFT series


felt hat by CraftbyMaryla
We are launching a series of articles on the handmade fashion issue. For starters E-Muu Gallery is going to stir up a hornet’s nest and takes a closer look at the sex bias. It is a fact generally acknowledged that it is women who constitute the largest clientele for crafted goods. Just spare a minute or two browsing through any e-store offering handmade items or website devoted to arts and crafts and you will learn that the offer is either mainly or exclusively aimed at female customers. Things don’t look good for men on another handmade market niche too – most blogs featuring such products are made and run by ladies. Same goes with majority of entries found on ‘how to…?” fora. Why is that?

Male cufflinks by E-Muu Gallery
First and foremost, one has to ask himself whether ‘handiwork’ and ‘male’ really go together like apple pie and ice-cream. In today’s world, despite the blaring omnipresence of slogans proclaiming gender neutrality, tolerance, equal rights and so forth, the dynamics observed in the social consciousness may prove otherwise. Many of the professions, hobbies and interests once naturally associated with men when annexed into the realm of women’s attention, get automatically tagged as non-male, and so they seem to be viewed as a jeopardy to macho dignity and harm to the testosterone pumping through the biceps. Male teachers, dentists or accountants are near extinction. The number of young men architects and psychologists is on a decline too. Males still hold the few scattered men (almost) forts they are left.

Leather Bracelet by BOVETTA
The situation is no different in areas such as folk art, crafts and handmade. Not so long ago most occupations and professions related to the traditional arts and crafts were the male domain – as it is mainly men that took to wicker, pottery, carpentry and coopering. Crafts has so far been a men specialty as well – a goldsmith, stained glass artist, jeweler, ceramics artist or bookbinder, to name a few. A good example to illustrate that is one of a traditional crafts course entitled “carpentry  –  traditional folk furniture” that took place last year in a well-known centre for craft education. There were 8 trainees. Guess what –all of them adorable ladies. As a result, half of them rather than build furniture, carved wooden flowers and butterflies.

Man scarf by DagnyKnit
The world has changed greatly and women now bravely attempt the previously ‘men’ jobs. There is nothing wrong about it of course, apart maybe from the fact that it only relocates the social perceptive border of male and female roles without really changing anything. The process, once it has begun for one field or another, seems unstoppable, and the divisions only grow bigger. In case of handmade items, the self-fulfilling prophecy becomes ever more evident when you realise the importance of the crafter – buyer relation. I mean, the more professional or semi-professional handcrafting women you get, the larger proportion of the customer base is composed of women. The result is that on the most popular internet portals specializing in sale of handmade items the men-aimed offer is meagre. It really doesn’t take a genius to come up with dozens of such products: a felted wool and silk tie, soutache cufflinks, skull-themed Tiffany lamp or ceramic shaving kit holder....
Oh well, let’s just hope the above contentions are not entirely correct, so that handmade and crafts become a universal fashion not solely associated with earrings and pink flowers sewn onto a cushion.

wtorek, 6 listopada 2012

MĘŻCZYZNA W ŚWIECIE HAND-MADE



Spinki męskie do mankietów

W pierwszym artykule z cyklu 'MYŚLI NIESFILCOWANE  ' E-Muu postanowił trochę przewrotnie przyjrzeć się bliżej panującej w tej dziedzinie dyskryminacji i nierówności płciowej. Większość czytelników zgodzi się chyba ze stwierdzeniem, że główną grupę odbiorców hand made'u stanowią kobiety. Wystarczy przejrzeć dowolny sklep mający w swej ofercie sztukę ludową albo portal poświęcony  rękodziełu aby dojść do wniosku, że wystepujące tam przedmioty skierowane są przed wszystkim dla tzw. płci pięknej.  W sposób podobny problem ten wygląda z drugiej strony rynku branży rękodzieła – na większość for internetowych dotyczących hand made'u przeważają panie. Tak samo większość wpisów na blogach typu ‘how to make…?” wpisywanych  jest przez kobiece palce. Dlaczego tak się dzieje?
Na to pytanie postanowiłem odpowiedzieć w artykule, który zamieściłem na mojej stronie: E-Muu

piątek, 2 listopada 2012

Postanowiłem pochwalić się moją rękodzielniczą twórczością :).
Dzisiaj toczony na kopanym kole dzbanuszek w stylistyce japońskiej.
Co o tym myślicie?
Dzbanuszek wykonany został z białek gliny szamotowej. Jest zdobiony angobami i tlenkami oraz pokryty transparentnym szkliwem. Toczony na kole kopanym i wypalany w kręgowym piecu elektrycznym w temperaturze 1050 st. C.